Rødbeter eller sylteagurk på leverposteien?

Rødbeter vs Sylteagurk
Rødbeter vs Sylteagurk

Både rødbeter og agurker er grønnsaker og vanligvis “fritt fram” å bruke i en slankekur. Når de er syltet derimot så er de ikke like kalorigunstige. Dette skyldes laken de er nedlagt i som inneholder en god del sukker. De syltede agurkene kommer dårligst ut med sine 87 kcal pr 100 g mot rødbetenes 67 kcal. Når det er sagt så er det ingen grunn til å slutte å ha de på leverposteiskiva. Der går det ikke mange grammene så da gir det ikke mange kaloriene heller. Som tilbehør til middag derimot så kan det være greit å regne dem inn som en del av måltidet.

Her ser du forskjellen i antall kalorier

Her ser du forskjellen i antall kalorier
77 100 0 1
Det produktet med flest kcal per 100 gram er satt til 100% (Nora Pariser Agurker). Nora Skivede Rødbeter har faktisk en god del færre kalorier. 67 kcal mot 87 kcal.
Det produktet med flest kcal per 100 gram er satt til 100% (Nora Pariser Agurker). Nora Skivede Rødbeter har faktisk en god del færre kalorier. 67 kcal mot 87 kcal.
77/100
100 g Nora Skivede Rødbeter = 67 kcal
100/100
100 gram Nora Pariser Agurker = 87 kcal

POPULÆRE SLANKETIPS-KATEGORIER:

Alkohol (3) Blandevann (1) Brunost (4) Brus (3) Bær (3) Dessert (14) Dressing (1) Drikke (22) Epost (4) Ferdigmat (1) Fisk (7) Frokost (46) Frukt (17) Gele (1) Grønnsaker (3) Gulost (3) Iskrem (2) Kaker (5) Ketchup (1) Kjøtt (5) Kjøttpålegg (5) Knekkebrød (3) Kveldsmat (1) Kylling (3) Lam (1) Lunsj (37) Meieri (4) Mellommåltid (35) Middag (37) Nøtter (7) Ost (10) Pasta (4) Popcorn (5) Potetgull (3) Pålegg (29) Pølse (2) Rømme (4) Saus (13) Sjokolade (25) Slanketips (1) Snacks (12) Storfe (1) Suppe (3) Syltetøy (2) Søtt (36) Tilbehør (22) Yoghurt (10) Øl (2)

FÅ MOTIVASJON TIL Å KLARE Å PASSE VEKTEN. BESTILL SLANKETIPS365 PÅ EPOST.
GRATIS SELVFØLGELIG!

Bestill her!

Total
0
Shares
Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

You May Also Like